Vaikuttavuus syntyy teoista, joista ihmiset haluavat kertoa tarinoita. Siksi jokainen projekti on meille myös mediaprojekti.

 

Työskentelemme yhdessä tiedotusvälineiden kanssa, ja tuotamme itse sisältöjä. Haluamme antaa kanavan myös niille, joiden ääni ei nyt kuulu kaupunkikeskustelussa. Viestintätuotannoista vastaa kumppaniyrityksemme Egnahem media Oy, jolla on kokemusta niin tv-ohjelmista kuin sisältömarkkinoinnin toteutuksista.

Työkenttäämme:

 

  • miten urbaaneista aiheista kasvaa liikkeitä joihin halutaan liittyä
  • miten viestitään sekä informatiivisesti että inhimillisesti
  • millä tavoin yritykset voivat puhua yhteiskunnallisista teemoista
  • miten median kanssa tehdään sisältöyhteistyötä

Osaamistamme:

 

  • viestinnän suunnittelu ja toteutus
  • cause marketing -kampanjat
  • journalismi ja mediayhteistyö

Päivitämme sivua

Päivitämme sivua

Mediatuotannot kumppaneille (yhteistyöprojekti & toimeksianto)

kesä 2015, Mikkola, Vantaa

Our House 2015: Kekkilälle toteutettu video, haastateltavana puutarhuri Adrian Evans

 

”Designerit ja yhteistyökumppanit muuttavat tyhjät asunnot tiloiksi, jotka näyttävät, miten materiaalit, teknologiat, värit, kasvit tai uudenlaiset käyttötavat voivat vaikuttaa elementtitalojen arvoon.”

 

– MTV.fi 14.8.2015

 

työmme

projektin johto, käsikirjoitus ja ohjaus, haastattelut, mediayhteistyö

Suunnittelemme projektiemme kumppaneille viestintä- ja markkinointikampanjat ja vastaamme niiden toteutuksista. Viestinnällisyys on meille olennainen osa tapahtumia ja tekoja.

 

Ensimmäisellä lähiöfestivaalilla vastasimme sekä festivaalin omista mediatuotannoista että tilaustöistä yhteistyökumppanillemme MTV3-kanavalle. Toteutimme verkkoon videosarjan kaikkien yhteistyökumppaneiden omista projekteista yhteistyössä Markus Kontiaisen kanssa. Suunnittelijat ja yritysten edustajat kertoivat itse, miksi halusivat mukaan luomaan uusia visioita lähiöille. Lisäksi tuotimme mediakumppani A-lehdille blogeja ja muuta verkkosisältöä.

 

Festivaalin toinen mediakumppani oli MTV3. Suunnittelimme ja alihankkijamme Klok toteutti Huomenta Suomi -ohjelmalle viikon ajaksi insertit, jotka kertoivat yhteistyö- ja sisältökumppaneiden projekteista. MTV3 teki festivaalipaikalta koko aamun suoran lähetyksen ja sen perään verkkoon SuomiAreena goes Lähiöfestivaali -verkkolähetyksen.

 

Lähiöfest2017-kampanjaa varten suunnittelimme ja toteutimme videoita ja verkkosisältöjä kumppaneille. Teimme laajaa yhteistyötä Radio Helsingin ja Image-lehden kanssa. Molemmat mediat toimivat myös sisällöntuottajina festivaalilla: ensin mainittu teki suositun ‘Random Life’ -ohjelman suoran lähetyksen festivaalipaikalta ja jälkimmäinen ‘Puhetta kuplassa’ -keskustelusarjan.

 

Journalistinen osaaminen näkyi myös pääseminaarissamme ‘People-Driven City’, jonka moderaattorit Mikko Numminen, Susani Mahadura ja Yagmur Özberkan sekä Reetta Räty ovat mm. Suomen Kuvalehden, Ylen ja Helsingin Sanomien kokeneita toimittajia ja ohjelmantekijöitä.

”Kaikki hyvä on lähiössä” (yhteistyöprojekti & toimeksianto)

kesä 2017, eri puolilla Helsinkiä

"On todella hienoa, että voin olla mukana tuomassa Street Food -henkeä juuri sinne, minne se kuuluukin, lähiöihin lähelle kaupunkilaisia.”

 

   – kokki Harri Syrjänen, Markkinointi&Mainonta 4.5.2017

Lähiöfest2017: K-Marketille toteutettu video, esiintyjinä kokki Harri Syrjänen ja K-Market-kauppiaat

Työmme

projektin johto, käsikirjoitus ja ohjaus, haastattelut

Lähiöfest2017-pääyhteistyökumppaneihin kuulunut K-Market toteutti festivaalilla laajan kampanjan. Tavoitteena oli vahvistaa yrityksen profiilia paikallisuuden puolestapuhujana yrityksen sloganin “kaikki hyvä on lähellä” -hengessä. Yrityksen toimitusjohtaja Jesper Åberg kirjotti festivaalin alla blogin “Kaikki hyvä on lähiöissä”, johon kiteytyi syy miksi yritys lähti festivaalille mukaan.

 

K-Market toteutti festivaalilla pop up -ravintola Safkan, jonka menu suunniteltiin festivaalipaikkoina olleiden 10 kaupunginosan innoittamana. Yritys tutki, mitä eri lähiöissä syödään ja antoi tiedot menusta vastanneelle kokki Harri Syrjäselle. Lisäksi Harri Syrjänen kiersi tutustumassa lähiöihin saadakseen ideoita, mitä 2010-luvun lähiöruoka voisi olla.

 

Seurasimme prosessia ja toteutimme niistä videoiden sarjan. Videoissa Harri Syrjänen haastattelee K-Marketien kauppiaita ja lähtee niiden pohjalta toteuttamaan ravintolaa. Ravintolaa tekemässä ovat Stadin ammattiopiston ja Vuosaaren lukion nuoret sekä useat ammattilaiset. Tuottamamme videot tulivat K-Marketin käyttöön ja levisivät yrityksen sosiaalisen median kautta.

 

K-Marketin kampanja oli monipuolinen ja saavutti huomattavan näkyvyyden. Kaikissa K-Marketeissa oli jaossa Safka-ravintolan ruokien reseptejä. Henkilökunta oli pukeutunut Lähiöfest-t-paitoihin ja seinillä oli tapahtumajulisteita. Kampanja näkyi laajasti mediassa ja metrossa sekä vaunuissa että asemilla. Festivaalin jälkeen julkistettiin Helsingin kaupungin Ruuti-toimintaan tehty 10 277€:n lahjoitus. Shekin luovutustilaisuudessa puhui apulaispormestari Nasima Razmyar.

 

 

Tiimi

  • Anton Thompson Coon
  • Markus Eräpohja
  • Sebastian Kammonen / Havu Media

ota yhteyttä

Urban Practice Oy

Y-tunnus: 2413991-2

 

Paperilaskut: Döbelninkatu 3 b 20, 00260 Helsinki

Sähköiset laskut:  003724139912 / operaattori Maventa 003721291126

 

Urban Practice Oy kerää asiakkaitten ja yhteistyökumppaneiden yhteydenottoja ja ajoittaisia uutiskirjeitä varten. Asiakasrekisteriin kerättyjä henkilötietoja ovat nimi ja sähköposti. Käsittelemme henkilötietoja oikeutetun edun perusteella luottamuksellisesti ja yksityisyyden suojaa kunnioittaen.

 

© Urban Practice Oy 2018  All Rights Reserved